KREATIVNA MULTIMEDIJALNA RADIONICA ZA DJECU „ISTRAŽIVANJE PROSTORA“
Europski pokret Hrvatska i Europski dom Zagreb povodom obilježavanja Dana Europe i Europske godine kulturne baštine organizirali su dana 10. svibnja 2018. g kreativnu multimedijalna radionica za djecu pod nazivom
„Istraživanje prostora“
Radionica je bila namijenjena učenicima završnih razreda osnovnih škola i gimnazijalcima te je koncipirana kako bi ih potakla da na pragu (izazovnog i nepredvidivog) životnog puta vlastite individualizacije počnu istraživati svoj unutarnji psihički prostor i mogućnosti izražavanja sadržaja tog svog prostora na autentičan način te i da pritom osvijeste u kojoj mjeri vlastitim (ne)izražavanjem utječu na „vanjski“ prostor (i sve ono s čime u tom prostoru ostvaruju interakciju.)
Kroz analizu vrijednih umjetničkih djela s područja slikarstva, kiparstava, fotografije, filma/videa, glazbe i posebice arhitekture, refleksiju i dijalog te realizaciju vlastitog likovnog rada djeca su bila potaknuta na istraživanje doživljaja vlastitog unutarnjeg i prostora koji nas okružuje.
Također smo usporedili vrijedna ostvarenja europske i svjetske kulturne baštine, posebice arhitektonska djela sa osobitostima i neobičnostima koje susrećemo u prirodi te pokušali zamisliti načine na koje biljni, životinjski i svijet elementarnih pojava doživljava pojam prostora.
Tijekom radionice djeca su bila potaknuta da uoče koliko je i prilikom stvaranja i/ili korištenja/ doživljavanja vrijednog arhitektonskog djela , i u životu svakoga od nas važna svijest o kvaliteti i namjeni unutarnjeg/ vanjskog prostora i važnosti mjesta gdje se ta dva prostora susreću tj. razdvajaju.
Usporediti smo načine na koje arhitektonski oblici definiraju granice prostora jedne građevine s kvalitetom prostora i granica tog prostora koje oblikuje priroda te što svatko od nas čini sa svojim vlastitim životnim prostorom i koliko vješto, odgovorno i maštovito to činimo. Usmjeravajući im pažnju na primjere iz arhitekture, biljnog i životinjskog svijeta i glazbe djeca su bila pozvana da identificiraju obrasce korištenja prostora koji su poželjni i primjenjivi te kao takvi mogu biti prepoznati i preuzeti kao održivi model za skladno funkcioniranje u svakodnevnom životu. Te da kroz svijest o vlastitom ali i okolnom prostoru, poštujući granice svog/tuđeg prostora, otkrivaju poetiku i izazove tog dinamičnog odnosa.
Istraživali smo važnost i obilježja prostora i granica u arhitekturi , vlastitoj osobnosti te prostora prazne površine papira/platna koji će ispuniti prepoznatim sadržajima svog unutarnjeg prostora.
Kroz kreativni proces bili su suočeni sa izazovom koji pred nas stavlja bilo koji prostor koji je po samoj svojoj prirodi uvijek praznina i koji nam, (ne)ovisno o karakteru granica koje ga (ne) određuju, uvijek nudi mogućnost da ga svojom osobnošću i jedinstvenom energijom ispunimo i odredimo na sebi svojstven i neponovljiv način.
Djeca su kroz susret sa vrijednim umjetničkim ostvarenjima nastalim na tlu Europe ali i iz riznice svjetske kulturne baštine istražili ideju i multidimenzionalnu pojavnost pojma „prostor“ te kroz vlastiti likovni rad izraziti svoj autentični doživljaj navedene teme.
Voditeljica ove kreativne radionice bila je mr.sc. Dubravka Buntić, akad. slikarica/art terap.