POČETNA

SUSRET DOBITNIKA NAGRAĐENIH “EUROPA U ŠKOLI ” – BAD MARIENBERG

Nakon osvajanja nagrade za najbolji projekt u glazbenom izričaju i svečanog uručenja iste u Europskom domu Zagreb, stigao je i poziv za sudjelovanje na Međunarodnom susretu nagrađenih u Bad Marienbergu. Zajedno sa Glazbenom školom Alberta Štrige Križevci i Glazbenom školom u Varaždinu počela je organizacija puta.

Krenuo sam u nedjelju, 2.9.2018. zajedno sa jednom Varaždinkom i prijateljem iz Križevaca sa zagrebačkog aerodroma. Sletjeli smo u Frankfurt gdje smo se ubrzo sastali sa jednim Grkom i skupinom Poljaka te smo zajedno čekali vlak za Koblenz. Nakon što smo stigli u Koblenz, susreli smo se sa ostatkom skupine nagrađenih od kojih su svi bili iz Njemačke pošto je skupina iz Litve stigla tek dva dana kasnije te smo krenuli za Bad Marienberg. U Bad Marienbergu nas je dočekao Karsten Lucke, voditelj Europskog doma u Bad Marienbergu i voditelji seminara Sergej i Anni. Brzo smo se smjestili u sobe, večerali i krenuli u sobu za seminare gdje smo se svi još jednom upoznali i zabavili. Prve večeri su svi još bili jako povučeni, no drugog dana je već bilo bolje. Budili smo se u 7:30 sati, u 8 je bio doručak, a u 9 smo već počeli sa radionicama i seminarima koje su stvarno bile zanimljive i zabavne. Na početku smo igrali igre memorije kako bismo zapamtili tuđa imena, a kasnije smo prelazili na sve ozbiljnije teme poput ideje stvaranje Europske unije, političkih problema, imigracijske krize, ekologije, različitih kultura i sl. Seminari su stvarno promijenili naše poglede na svijet i Europu, otvorili nam vidike i usadili u nama ideju da i mi počnemo mijenjati svijet oko sebe. Nakon cjelodnevnih diskusija i seminara, napokon je stigla večera i malo slobodnog vremena koje smo iskoristili za brzu kupovinu u supermarketu kako bismo se opremili za nadolazeće večernje druženje. Već nakon prvog dana sklopili smo nova prijateljstva koja će, nadam se, trajat još dugo. Večeri su postajale sve zanimljivije, od dugih razgovora, igranja raznih igara, pjevanja, sviranja, plesanja, učenja drugih jezika i zanimljivosti drugih naroda. Tako smo jednu večer morali prezentirati i svoju zemlju. Nakon petominutnog filma kojeg sam napravio o Hrvatskoj, zanimljivog kviza u kojem su ostali sudionici saznali mnogo o Hrvatskoj i podijeljenih poklon paketa koje nam je omogućila Hrvatska turistička zajednica, Grad Varaždin, Grad Križevci i Općina Gornja Rijeka, svi su ostali impresionirani tako malom zemljom s tolikim prirodnim i kulturnim ljepotama te povijesno značajnim ljudima. Jedan od zanimljivijih trenutaka naše avanture bio je definitivno izlet u Köln u kojem smo posjetili novoizgrađenu džamiju kao primjer integracije muslimanskog stanovništva među Nijemce, te Kölnsku katedralu i centar grada. Posljednju večer našeg druženja pregledavali smo fotografije i prisjećali se zabavnih trenutaka našeg druženja, pa sam tako i osvojio nagradu za najbolju fotografiju tjedna. Nakon pregledavanja fotografija imali smo oproštajnu zabavu do kasno u noć.

Ujutro se nije bilo toliko teško probudit od neispavanosti, koliko od spoznaje da se rastajemo. Nismo mogli ni zamisliti da se možemo povezati s ljudima iz inozemstva, koje prvi put vidimo u samo nekoliko dana. I zbog toga je i rastanak bio najgori dio Susreta. Krenuli smo svi zajedno svojim putevima, svatko na svoj vlak, avion pa smo tako i mi sletjeli u Zagreb u nadi da ćemo ovo iskustvo ponovno proživjeti.